سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مکمل بدنسازی خوب است یا بد؟

مکمل بدنسازی خوب است یا بد؟

مکمل های آماده در بازار شاید به دلیل اینکه دارای مجموعه ای از عناصر مورد نیاز بدن هستند محبوب باشند اما این موضوع ممکن است به دلیل تداخل مواد مختلف به ضرر سلامت بدن شما باشد. بنابراین استفاده از ماده های طبیعی و مکمل های سالم بهترین راه برای داشتن بدنی قوی سالم است . که می توانید در داروخانه های آنلاین، fardamarket.com خریداری کنید.

کالری اضافه که می تواند از طریق پروتئین وارد بدن شود، اگر در بدن استفاده نشود به شکل بافت چربی ذخیره می شود. چاقی مفرط خوشبینانه ترین اتفاقی است که ممکن است برای این افراد رخ دهد ولی جسته گریخته می شنویم که این افراد جان خود را نیز از دست می دهند .

برخی پروتئین ها که ضررهای جبران ناپذیری برای بدن دارند معرفی میشود.

گنیر و عوارض آن برای بدن:

گنیر مکمل هایی هستند  که ذخایر پروتئین، کربوهیدرات، اسید آمینه‌های ضروری و غیر ضروری، مواد معدنی و ویتامین‌ها برخوردار هستند. نسبت کربوهیدارات ها به پروتئین در این مکمل بیشتر است.

مصرف بیش از اندازه گنیر و از این دست از مکمل ها برای افزایش وزن میتواند عوارض جبران ناپذیری به دنبال داشته باشنذ و یا اینکه نتیجه کاملا معکوس بدهد.

 مصرق خودسرانه پودرهای افزایش وزن به عنوان ساده‌ترین راه برای نتیجه گیری سریع هستند.  توجه داشته باشید قبل از اضافه کردن آنها به رژیم غذایی روزانه، باید با یک پزشک مشورت کنید

ریزش مو از عوارض مکمل ها

برخی مکمل ها با تاثیر روی هورمون های بدن باعث تغییراتی در روند رشد مو ها و سوخت و ساز بدن میشوند، چرا که هورمون ها در تنظیم فعالیت های بدن نقش اساسی را ایفا میکنند.

تغییرات هورمونی و زیاد شدن یک هورمون در بدن باعث عدم تعادل میشود. از جمله این تغییرات در اثر مصرف تستوسترون ریزش مو است.

به طور کلی مصرف خودسرانه و بیش از حد هر ماده ای از آن سم می سازد چه قرص های پروتئین و چه مکمل های بدن سازی اصل

عوارض مکمل ها هم به طور خلاصه شامل وجود فلزات سنگین، تاثیر منفی رو کلیه و دستگاه گوارش میباشد که معمولا افراد مبتدی که مکمل بدنسازی استفاده میکنند دچار آن ها می شوندن.

برگرفته از مقاله مکمل بدنسازی: https://fardamarket.com/مکمل-بدنسازی/

منابع:bodybuilding ، healthline ، en.wikipedia